Doğada çocuk kampı-2

Cuma günü akşam konuklarımız akşam yemeğinde Dikey Dünya’da oldular. Bursa’dan gelmeleri zaman avantajı sağlamıştı.  Önceden çadırları kurulmuştu, küçük bir bilgilendirme ile herkes kendi çadırına yerleşti. Yemek sonrası ateş başında toplandık. Tanışma ve ertesi günkü planlarımızı konuştuk. Sonra gece ve kuş seslerine karıştık.

Sabah kuş ve sincap sesleriyle güne başlıyoruz. Özenle malzemesini alıp hazırladığımız insan sağlığına dost bir kahvaltıyla toplanıyoruz. Yemek sonrası Kamp malzemeleri tanıtımı ile başlıyoruz. Çadırın kurulmasını kuzular ile birlikte yapıyoruz. Kampımızın en küçüğü Ömer’in katkıları gerçekten müthiş. 🙂 Tulumların yerleştirilmesi, kamp düzeni, çadırın toplanması bizi biraz güne ısındırıyor.

Saat 10-11 civarı Avdan dağı ormanına girmek için hazırlandık. Tırmanış malzemelerimizi hazırladık, kuzular ve aileleri küçük çantalarını hazırladılar. Öğle yemeğimizi Dikey Dünya’dan  kumanya şeklinde aldık. Dikey Dünyanın kapısından çıkıp meyve bahçelerini de geçerek Avdan Dağı Ormanına giriyoruz. Yaklaşık bir saat sonra her yeri görebildiğimiz küçük zirveye (sivri kaya)da ulaşıyoruz.  Yolumuz kaya tırmanış alanına çok az kaldı, hafif kaya inişi ile tırmanış yapacağımız kayalara ulaşıyoruz. Herkes çok heyecanlı, kuzular ve aileler Dikey Dünya’da hazırladığımız kumanyaları yerken biz ekip olarak tırmanış istasyonunu hazırlıyoruz.

Kemerler giyiliyor, kasklar takılıyor, emniyet sistemine girip doğuştan gelen tırmanma iç güdülerini kayada heyecanla sergiliyorlar. Korku yok, kaygı yok sadece tırmanmak var. Kuzulardan sonra sıra geldi aileler, onlarda kuzular kadar heyecanlı ve keyifli görünüyorlar. Kayalara bıraktığımız izleri geride bırakarak küçük zirveye basit kaya tırmanışı ile sıra ile varıyoruz.

Dikey Dünya’ya vardığımızda günü batırmak üzereyiz. Akşam yemek hazırlığı başlamış, artık biraz dinlenme ve akşamki kamp ateşi hazırlama vakti. Akşam yemeğimiz özenle hazırlanan Dikey Dünya mutfağından.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][us_gallery ids=”6273,6284,6184,6283,6282,6281,6280″ indents=”1″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Pazar gününe uyanıyoruz. Kuzular ertesi günden yorgun olsalar da erken kalkmışlar. Gülücük sesleri doğanın sesine karışıyor. Kahvaltımızı yaptıktan sonra Avdan dağı ormanına girmeye hazırız. Bugün pusula öğreneceğiz. Bu bilgimizi bir oryantiring oyunu ile kalıcı hale getirmeye çalışacağız. Ben ekipten biraz daha önce alana giderek 8 noktadan oluşan orman içinde bir parkur düzenliyorum. Biraz sonra telsiz anonsundan ekibin alana yaklaştığı haberini alıyorum.

Hazırladığımız parkurun hemen ilerisinde pusulayı minik eller ile tanıştırıyoruz. Küçük bir eğitimden sonra ellerde bir kağıt bir kalem ve pusula, verilen derece ve adım bilgilerine göre noktaları bulmak ve şifreleri yazmak için yola çıkıyorlar. Dereceleri ayarlayıp adımları sayıyorlar. Ağaç dalarına asılmış şifreleri açarak kağıtlarına yazıyorlar. Bazen çok aramak lazım bazen yeniden hesaplamak lazım. Anne yada baba çocuğun birlikte verdikleri bir mücadele. Sırasını bekleyen ekiplerle kamp ocağı ve acil durum malzemeleri hakkında bilgilendirme yapıyoruz. Nihayet son ekip tüm noktaları bulup bize doğru geliyor.

Öğlen sonrası yemeğimiz, masa başı sohbetine dönüşüyor. Dikey Dünya’yı hatırlamaları için bir belgeyi ailelere teker teker verdiğimiz minik bir tören hazırlıyoruz. Minik ellere bir anı ve belgeleri veriyoruz. Bir kampımızı anılarda bırakıyoruz. Güzel kuzular ve aileleriyle tanıştık, güzel keyifli vakitlerimiz oldu. Bir daha ki kampta görüşmek üzere.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]