Doğada çocuk kampı 1

Doğada çocuk kampı 1 (12-13 mayıs)

Cuma günü uzaktan gelen misafirlerimizi geç konuk ettik. Birinci gün oda konaklaması şeklinde olduğu için herkes odalarına yerleşip geceye karıştılar.

Sabah kahvaltımızı Dikey Dünyada yapıyoruz. Hemen sonrasında eşyalarımızı hazırlayıp hazırladığımız araca binip yaylaya çıkıyoruz. Yaylaya varınca çeşme başın kısa yürüyüş ve sağlamış olduğu gölgede kamp teorik eğitimine başlıyoruz.

Kamp alanına vardığımızda, herkesin kendi çadırını kuracak bilgisi vardı. Kuzular ve aileler hep bir yandan çadırları kuruyoruz. Tulumlarımızı yerleştiriyor, çadırımızı düzenliyoruz.

Öğlen yemeğimizi kumanya şeklinde yiyoruz, yapacak daha çok iş var 🙂

Hemen yanı başımızdaki küçük zirveye çıkıyoruz hep birlikte, İznik ve İznik gölünü seyredip fotoğraflar çektiriyoruz. Yürüyüşümüz ve etrafı keşfimiz bizi kuşatan tüm tepeleri gezerek devam etti.

Kamp alanına akşam güneşi tatlı tatlı vurmaya başladığında, kadınlar ve çocuklar yoga yaparken biz erkekler akşam ateşi için ormandan odun toplamaya koyulduk.

Ateşimiz kuzuların yardımlarıyla yakıldı, matlarımızı ateş başına sererek akşam yemeği için yerlerimizi aldık. Yanan ateş ve dağ ocağımızı kullanarak tarhana çorbası, bulgur pilavı, makarna ve közleme yaptık. Birlikte yaptığımız yemeği gün iyice karardığında hep birlikte yedik. Masal çemberimiz başladığında kuzular iyice yorulmuşlardı. Birer birer ayrılarak bir süre sonra hep birlikte çadırlarımızda uykuya daldık.

Sabah hummalı bir çalışma kahvaltı için başladı. Yanan ateşte yiyeceklerimizi pişirmek için birlikte organize olduk. Sahanda yumurta kızarmış ekmek eşliğinde enfesti. Yanında ateşte demlenmiş çayımızda öyle.

Yemek sonrası çevre keşif yürüyüşümüze devam ettik, kampımıza döndüğümüzde öğlen vakti idi. Yavaş yavaş kampı toplamaya başladık. Planımızda öğlen yemeğimizi kampta yiyecektik fakat misafirlerimiz Ankaradan geldikleri için bir an önce yola çıkmak istediler, malum yol uzun.

Araca doluşarak dikey dünyaya inişe geçtik. Bizi bekleyen nefis yemeklere kavuşmamız biraz sürdü. Hazır olan öğle yemeğimizi yiyip, ardından kamp bitiriş törenimizi yaptık. Dikey Dünyadan bir anı niteliği bitirme belgeleri dağıtıldı. Sonra kuzular ve aileleriyle vedalaşıp kampımızı bitirmiş olduk.

Bu kampımız aile ve kuzuların kamp bilgi ve becerilerini geliştirmek. Doğada güvenli ve keyfili kamp yapmalarını sağlayacak yeterli donanıma hazır hale getirmekti. Keyifli ve güzel bir kampı geride bıraktık. Bir sonrakinde buluşmak üzere. Sevgiler[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]